فایل ورد راهکارهاي ارتقاي نقش دروس فني در توان حرفه اي فارغ التحصيلان کارشناسي معماري

لینک دانلود

 فایل ورد راهکارهاي ارتقاي نقش دروس فني در توان حرفه اي فارغ التحصيلان کارشناسي معماري دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد راهکارهاي ارتقاي نقش دروس فني در توان حرفه اي فارغ التحصيلان کارشناسي معماري  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد راهکارهاي ارتقاي نقش دروس فني در توان حرفه اي فارغ التحصيلان کارشناسي معماري،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد راهکارهاي ارتقاي نقش دروس فني در توان حرفه اي فارغ التحصيلان کارشناسي معماري :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات تطبيقي هنر

تعداد صفحات :17

مشاهده نواقص و معایب ساختاری و اجرایی معماری، این پرسش را در ذهن متخصصان و همچنین عموم جامعه برانگیخته است که چگونه می توان کیفیت اجرای ساختمان ها را در ایران ارتقا داد. از آنجا که پاسخ به این پرسش، دارای ابعاد مختلف آموزشی، حقوقی، اقتصادی و ... است، نگارندگان پژوهش حاضر با بررسی تجارب بیش از ده سال تدریس دروس فنی در دانشگاه هنر اصفهان، نقش آموزش صحیح مهندسان را در ارتقای کیفیت اجرایی معماری ارزیابی کرده اند. در ادامه، به طور مشخص به بررسی پاسخ این پرسش که چگونه دروس فنی می توانند در افزایش توان حرفه ای فارغ التحصیلان تاثیر گذاشته و موجب بهبود کیفیت اجرای ساختمان ها شوند، پرداخته اند.در این راستا، با مطالعه موردی روی یکی از توانایی های مورد انتظار از دانش آموختگان، آزمونی فنی برای سنجش نتیجه آموزش آنها برگزار شد و برای روشن تر شدن سهم نظام آموزشی در معایب صنعت ساختمان، آزمون در کشور آلمان (دانشکده معماری دانشگاه فنی برلین) که از نظر کیفیت ساخت و ساز وضعیت متفاوتی نسبت به ایران دارد، تکرار شد و در نهایت، نتایج دو آزمون بررسی تطبیقی گردید. فرایند آموزش نیز با تحلیل سرفصل و روند ارائه درس و بهره گیری از یافته های روانشناسی شناخت گرا همچون آموزش موقعیت مند و نظام استاد و شاگردی و مقایسه با دو سیستم آموزشی متفاوت بررسی شد. پس از ارزیابی یک شاخص به عنوان نشانگری از ارتباط مناسب بین محیط آموزشی و جامعه حرفه ای، نظام آموزشی رشته پزشکی، مورد مطالعه قرارگرفته و مهم ترین علت های این ارتباط موفق، استخراج، و راه کارهای گسترش این تجربه به آموزش معماری ارائه شده است. در پایان یافته های این تحقیق در قالب سه راهکار بهره گیری از روش استاد و شاگردی شناختی، تاکید بر یادگیری موقعیت مند و آموزش گروهی در بخش نتیجه گیری بیان شد.
كلید واژه: آموزش معماری، دروس فنی، توان حرفه ای معماران

توضیحات بیشتر